Váš košík
Obsah košíku
Váš košík je prázdný
Obchodní podmínky Tisk E-mail
Obchodní podmínky

1. Úvodní informace

Vítejte na našich stránkách nabízejících sortiment zdravé výživy, diabetických, bezlepkových a potravin v bio kvalitě.

Zboží je rozčleněno do jednotlivých kategorií dle řazení na výrobky pro diabetiky, bio výrobky, racio výrobky zdravé výživy a bezlepek pro bezlepkovou dietu. Náš sortiment stále rozšiřujeme. Pro snažší vyhledávání použijte formulář „hledej“ v boční části stránek.

Jsme plátci DPH a je možný jeho odpočet.

Kde nás najdete?

Dia-Bio-Racio-Bezlepek
Starostrašnická 38
100 00   Praha 10


Odpovědný vedoucí: Jan Pastor - PACART, IČO: 69640483, Podnikatel zapsán v živnostenském rejstříků MÚ Říčany dne 27.2.2003. Ev. č.: 320404-1675-01. Č.j.:0087/00/OŽÚ/04.
Email: info(zavináč)dia-potraviny.cz
Tel: 274 810 038

Kontaktní adresa - provozovna: Starostrašnická 38, Praha 10.

Otevírací doba:
Po - Pá: 8:30 - 17:30
So - Ne: Zavřeno

Spojení
Metro A: Strašnická - cca 150 metrů.
Tramvaj: 7, 19, 26 stanice Nad Primaskou - cca 100 metrů.
Tramvaj: 7, 19, 26 stanice Metro Strašnická - cca 150 metrů.
Mapa zde

EET

Výše zmíněné tvrzení platí především pro hotovostní platbu (hotově, kartou či stravenkami) na naší provozovně.

2. Registrace

Registrace = vyplnění formuláře osobními daty, nezbytně nutnými k vyřízení objednávky.
Registrace samotná je nezávazná, tzn. že jako taková nezavazuje k nákupu v internetovém obchodu obchod.dia-potraviny.cz, je však nezbytná pro Vaši správnou identifikaci a pozdější administrativní úkony, jež jsou spojeny s vyřízením Vaší objednávky.
Registrace probíhá přímo v průběhu nakupování, jako nový zákazník k ní budete v závěrečné fázi nákupu vyzván/a.
Registrace je pro realizaci nákupu nezbytná.
Pokud jste již registrovaný zákazník, tzn. že jste se registroval/a již v předchozí době, budete během nákupu vyzván/a k zadání uživatelského jména a hesla platného pro Váš účet na obchod.dia-potraviny.cz .

3. Nakupování/objednávání

Z nabízeného menu vlevo a jednotlivých kategorií/podkategorií vyberte Vámi požadovaný výrobek a klikněte na ikonu „PŘIDAT DO KOŠÍKU“ - zobrazí se položka v nákupním koši. Nákupní košík je umístěn v pravé horní části.
Pokud máte zájem dále nakupovat, přejděte volně kliknutím do menu vlevo a po vybrání další položky opět zvolte „PŘIDAT DO KOŠÍKU“, kliknutím na „OBSAH KOŠÍKU“ se zobrazí stránka s celým obsahem Vašeho nákupu.
Zde je možno obsah celého koše znovu zkontrolovat, (ubrat nebo po návratu do menu, přidat položky).
Poté, co jste skončil/a s výběrem libovolného počtu položek, klikněte na položku „ZAPLATIT“.
Nyní je nezbytné se zaregistrovat (pokud nejste registrovaný zákazník), v opačném případě stačí pouze se přihlásit.
Po vyplnění registračních údajů (případně uživatelského jména a hesla u registrovaných zákazníků) se Vám zobrazí stránka s Vašimi údaji a fakturační adresou. Zde je možno jestě upravit adresu kliknutím na tlačítko "UPRAVIT ADRESU". Po stisknutí tlačítka „DALŠÍ“ vyberte způsob doručení zboží a platby.
Stiskněte „DALŠÍ“. V případě vyzvednutí zboží na prodejně Vám termín vyzvednutí zboží bude upřesněn dle dostupnosti zboží. Vždy budete informování o stavu objednávky.
Nyní ještě jednou zkontrolujte všechny údaje, včetně celkové ceny a klikněte na „POTVRDIT OBJEDNÁVKU“.
Nyní je objednávka zrealizována a stává se pro obě strany (kupující/prodávající) závaznou, na Váš e-mail je obratem odesláno potvrzení objednávky. Pokud toto potvrzení nepřijde, prosíme informujte nás o tomto na uvedený e-mail.
O stavu objednávky budete v průběhu vyřizování informování pomocí emailu.

4. Další obchodní podmínky

a) Provozovatel neakceptuje objednávky pod 200,- Kč pro neúměrné náklady spojené s realizací objednávky. Objednané zboží pod 200 Kč je možno vyzvednout pouze na prodejně.
b) Provozovatel si vyhrazuje právo změny cen z důvodů pohybu cen u dodavatelů, avšak jedině při předchozím projednání s odběratelem. V případě, že se na ceně nedomluví, je objednané zboží vyřazeno z objednávky.
c) Zákazník je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat, zda je balík nepoškozený. Otevřený, poškozený nebo promáčený balík zákazník nesmí od přepravce převzít. V opačném případě již nelze uplatnit reklamaci na poškozené zboží!
d) Po dodání zboží dodavatel neručí za škody způsobené nevhodným skladováním (vždy dodržujte doporučené uskladnění dle informace od výrobce - uvedeno na obalu) nebo zacházením se zbožím ze strany zákazníka.
e) Zákazník odesláním objednávky potvrzuje, že se seznámil s tímto nákupním řádem, s dodacími, platebními a reklamačními podmínkami u nakupovaných výrobků.
f) V případě nenadálé dlouhodobé nedostupnosti zboží u našeho dodavatele Vás budeme o této skutečnosti informovat. O následujícím postupu se strany vzájemně dohodnou (upravení objednávky, storno).
g) Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
h) Informace o přijímaných způsobech platby (hotově, dobírka, platba předem) jsou uvedeny při souhrnu objednávky. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.
ch) Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky. Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.

5. Krácení zboží

Prodávající si vyhrazuje právo krácení objednávky v případě vyprodání objednaného zboží či nedostupnosti zboží. O této skutečnosti je zákazník vždy po uskutečnění objednávky upozorněn a to emailem.

6. Dodací lhůty

Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní nebo dle dřívější oboustranné dohody nejpozději do 15 dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. V případě platby předem, zasíláme nejpozději do 7 dnů od připsání platby na účet. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit (v případě dobírky). Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty jsou součástí zásilky, v opačném případě je odešle prodávající kupujícímu ihned po převzetí zboží, nejpozději do dvou dnů od převzetí zboží spotřebitelem.
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.
Cena a způsob doručení (dobírka, platba předem, osobní odběr) jsou vybírány v průběhu potvrzování objednávky ze strany kupujícího. Na výběr je z více jak 3 přepravců a ceny se pohybují již od 55Kč. Zvolený způsob dopravy a cena je uvedena následně i v potvrzení objednávky v zaslaném e-mailu.
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10,- Kč, maximálně však 300,- Kč. Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.

7. Storno objednávky a odstoupení od smlouvy

Každá objednávka je považována za závaznou.
Objednávku nebo její část je možné stornovat ze strany odběratele buď telefonicky nebo e-mailem.
Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu/objednávky, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodání digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smluv o poskytování služeb, v obou případech za podmínky, že ke splnění došlo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží (vč. alkoholických nápojů), jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího; u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit; u dodávky zvukových či obrazových nahrávek nebo počítačových programů, porušil-li kupující jejich původní obal; u dodávky novin, časopisů nebo jiných periodik; u smluv o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času poskytovaných v určeném termínu nebo u smluv uzavíraných na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby.
Dodavatel má právo provést storno objednávky a to v případě, kdy není možno autorizovat skutečnou identitu kupujícího, či v případě, že do 10 dnů od potvrzení objednávky není připsána na účet dodavatele částka za zboží, (platí v případě platby převodem) a v případě, že „zboží není na skladě“. Ke zrušení objednávky z důvodu „zboží není na skladě“ dochází v případě, když zboží nejsme schopni zajistit ani alternativními zdroji. Zrušení objednávky v tomto případě vždy předchází komunikace mezi prodejcem a zákazníkem, která obsahuje konkrétní důvody a možnost dodání alternativního zboží, jestli takové je k dispozici.
Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy zašle prodejce kupujícímu na základě jeho vyžádání.

8. Práva a povinností z vadného plnění

Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let (vyjma zboží rychlé spotřeby) od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.

Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
  • odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
  • bezplatné odstranění vady opravou
  • přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
  • vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.

Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.

9. Vyřízení reklamace

Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Formulář pro uplatnění reklamace zašle prodejce zákazníkovi na základě jeho požadavku e-mailem.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.

10. Ochrana osobních údajů

Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
Kupující může prodávajícímu sdělit, že chce ukončit zasílání obchodních sdělní, a to na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.
Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží.

11. Řešení sporů

Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce.

12. Ostatní ustanovení

Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 2. ledna 2014.


Přejeme Vám příjemné nakupování a děkujeme za Váš zájem.



 

© 2017 Dia-Bio-Racio-Bezlepek

Reprodukce textu nebo fotografií je možné pouze s písemným souhlasem www.obchod.dia-potraviny.cz.